Preparation Dah Bertukar??

Friday 4 January 2013

assalamualaikum..

sebenarnya ni cerita hari selasa haritu.. tapi sebab haritu dah banyak story, saya peram dulu then baru harini nak publish..

al kisahnya pasal wedding.. sebelum ni sy pernah publish cerita tentang ni kan? ha, ni satu lagi cerita yang memeningkan dan buat saya rasa serba salah.




ceritanya macam ni.. saya ada sorang makcik kat PD.. baru setahun pindah sana lepas pakcik pencen tentera.. sebelum ni dorang memang dah pernah duk sana.. sebelum ni makcik sy hanya ambik tempahan jait-jait baju.. nak jadi cerita, dia memang ada kawan duk kat PD tu.. so, lepas dah pindah ni dorang berhubung la balik..

pastu kawan makcik saya ni ada butik pengantin.. mungkin sebab umur pun dah bertambah, tak la bertambah banyak sangat tau..hehe, dia nak serah butik pengantin tu pada makcik saya.. kiranya dia jual la camtu.. so, kiranya pasni butik tu makcik saya punya..

hari selasa haritu lepas hantar adik di Pusat Latihan Tentera tu, kitorng gerak singgah butik ni kejap sebelum nak balik ipoh..nak tengok la kan..pastu niat tu saja nak tengok-tengok, cuci mata gitu.. sekali kawan makcik tanya la nak kawin bila. then saya cakap la takde tarikh lagi.. insyaAllah tahun ni juga.. mungkin hujung-hujung tahun.. tapi dalam hati dah 'gullppp'.. 

eh, sy kan dah tempah dah.. 'cakap dalam hati je lah'.. punya dok sembang, butik ni bagi tawaran pula..sebab tu mak sedara saya kan.. masa hari selasa saya pergi butik tu,butik tu belum serah milik pada makcik saya lagi..so segala kiraan dibuat oleh kawan makcik sy.. tapi dia tanya-tanya juga la pada makcik sy..

saya dah binggung jap kat situ.. dah tempah yang kat ipoh, so boleh ke cancel ni.. dah confius.. haritu tempah dalam seribu 8 camtu la.. kalau tak silap pelamin, baju then makeup.. 3 perkara je kut.. saya pun dah lupa..nanti nak cek balik dalam resit.. haritu dah deposit Rm100. tapi ada orang kata mahal, betul ke sebab 3 perkara tu je.. saya ni first time nak hadap benda macam ni..

nak jadi cite, bila dah berbincang sekali ngan abah, abah pula yang tersangat eksited.. haritu masa survey butik kat ipoh, abah tak ikut.. kali ni abah ada, then dia pun nampak setuju.. rasanya dia kenal sekali ngan kawan makcik ni.. ntah la, sy pun tak bape nak pasti sangat..

dia tawarkan kat saya dalam 2ribu setengah camtu, siap macam-macam. nak sponsor deco untuk meja makan pengantin lagi.. mak cakap nak ambik kat makcik je.. yang best sebab, saya nak baju songket.. warna merah. pastu rasanya takde.. then dia nak buatkan baju baru tanpa ambik charge jait.. ambik harga sewa je.. siap baju nikah lagi.. baju nikah pun macam tak banyak pilihan.. mungkin kalau baju tu takde, dia akan jahitkan.. dan yang pasti baju kawin memang dia akan buat yang baru then saya orang pertama pakai.

sebab dia cakap, kalau dah pasti betul-betul nak baru dia jait ikut ukuran badan saya.. seronok juga dengar kan.. tapi saya serba salah nak cakap kat kakak yang butik kat sini.. tapi saya tak bagi kata putus lagi kat 2-2.. sebab nak tunggu en.tunang balik dari lubnan dulu.. tapi dah bincang dengan dia dah.. dia kata ok..

dalam duk bincang-bincang tu, makcik tanya kat saya camni.. 'macam mana mimie dah bincang-bincang ni. nervous tak?'

saya pun jawab la dengan selamba.. 'tak rasa pape pun'..ahaaks!.. sebenarnya saya memang taknak nervous2.. nanti mula la macam-macam rasa timbul..cuak sume ada..tapi time tu memang tak nervous pun.. bajet cool saja..ahaha.. rasa macam tak caya weh nak kawin dah???

sekali pegang baju-baju pengantin, then makcik pun suggest baju itu ini, terus tangan seram sejuk!! ha, hambek ko.. terus dup dap dup dap!.. nevous tu punya la laju.. adoi.. ni baru pergi ngan family.. belum survey ngan en.tunang.. jangan pengsan dah la cik mimie oii..

kalau pada pandangan kawan-kawan lain, korang ambik tak dengan makcik korang? sy ok je mana-mana.. asalkan baju ada, pelamin ok.. makeup ok.. yang penting harga pun mesti la ok kan.. tapi saya rasa nak ambik dengan makcik..sebab senang nak discuss.. kalau nak betul itu ini pun senang kan.. wlaupun saya tak banyak cekadak..hihihi..

cumanya saya rasa serba salah sikit la.. yela, haritu sy tempah awal sebab ikut perancangan kawin bulan 7.. so, bila kena pospone, dah tentu banyak perancangan lain diluar sana kan.. then dapat tawaran lagi camni.. 

pape pun, yang paling penting, saya nak tengok mak ngan abah happy time majlis tu.. hope dipermudahkan segalanya nanti.. tapi bila dengar nak kawin tahun ni, tetiba rasa ngeri..ahaaks!!.. :p



9 comments

  1. Saya baca cerita akak..saya pula terlebih excited dan nervous..ohh..apakah..hehe..Saya nak cakap pasal harga mahal murah ni tak tahu sebab tak pernah buat preparation kahwin..hehe..senyum saya dah terlebih lebar dah ni. Merapu ni.

    ReplyDelete
  2. nuru aini :
    -hahaha..gitu ye..terlebih lebar? sungguh bahagia tu..hihihi..tu la, akk ni pun tak la pndai sngt bab2 hrga ni..hehe

    kalau mak ayh setuju, on aje la.. :)

    ReplyDelete
  3. btul2..ikut je ckp mak ayah..plihan mmg byk..bla jmp lg murah,rsa nyesal dh booking tmpat lain..

    ReplyDelete
  4. shu :
    -nak kata murah pun tak juga..tapi paham la sebab dia datang dari PD ke ipoh kan.. cumanya yang baru2 discuss ni macam2 dia bg.. so, senang la skit kan.. :)

    ReplyDelete
  5. wahh.. Lissa pula yg exited baca cerita akk., hehe semoga di permudahkan semua urusan akk.. ^^

    ReplyDelete
  6. PD area mana mimie?butik tuh kat mana?akak duk area PD...
    better amik ngan mkcik seng nak discuss kalo de perubahan

    ReplyDelete
  7. hurmmm..amik yang dekat la senang..
    tp, cuba bincg2 habis2 ye..

    ReplyDelete
  8. happy for u mimie :)
    doakan semuanya berjalan lancar..take ur time, buat decision yg paling best :)

    ReplyDelete
  9. Lissa Lalissa :
    -excited adik akk sorang ni ye.. akak yang nervous..hehe

    mimie :
    -tu la, cadang macam tu la kak..sebab sy nak mak ngan abh happy.. dgr je la ckap dorang.. makcik sy duk teluk kemang.. butik tu kat pekan PD..

    cik zaniff :
    -ingt camtu la..tapi ambik yng dekat macam tak complete.. T_T

    didiey :
    -amin..insyaAllah didiey..pasni didiey pula..bestnya.. :)

    ReplyDelete