SEGMEN : SAYA BLOGGER DARI NEGERI ...

Sunday 6 January 2013

assalamualaikum..

malam ni nak join segmen boleh.. segmen macam ni sebenarnya saya pernah terpikir nak buat.. tapi memandang lebih jauh takut takde orang nak join, saya diamkan dulu.. sekali tengok ada segmen macam ni.. so, saya nak join sama boleh? :)



nak join sama, click banner tu ye.. :)

antara syarat-syarat yang telah dipenuhi :-

* ada tajuk segmen

* ada banner

* saya blogger dari negeri :-


perak darul ridzuan

* nak cite tempat/makan atau apa yang best ni la yang sy fail..hehe.. dah duduk ipoh 15tahun, tapi tak habis pusing lagi.. camner tu.. takpe la, sy kongsi sikit-sikit mana yang saya tahu je la eh..

ok, kat ipoh ni ada lost world.. kalau dari umah saya hanya 10minit je dah sampai. dalam tu menarik juga. cuma tiket masuk mahal la sikit. hampir rm50 seorang. sekarang ni dalam tu katanya dah ada zoo. sy tak masuk lagi untuk tengok kewujudan binatang-binatang tersebut. first time masuk ada harimau je.

then kellie's castle. terletak di batu gajah. yang lain-lain saya pun tak pasti. menara condong teluk intan pun saya tak sampai lagi..huaaa.. pada pandangan saya sama je..tapi orang lain tak tahu.. bab makanan pun saya tak pasti. sebab selalu makan luar tak kena ngan tekak.

lain-lain tempat antaranya :

-bukit merah.. dah pernah pergi masa darjah 5 & 6 ikut rombongan sekolah.
-pangkor dah pergi ikut family day tempat abah kerja.. (teluk dalam resort & pangkor bayview)
time sekolah dulu pernah pergi di pusat kokurikulum di pangkor juga
-zoo taiping.. tak tahu la apa yang menarik.. tengok binatang nya macam tak banyak je.. sekarang ni tak tahu la..
-teluk senangin (family day tempat abah kerja tahun 2008 kalau tak silap)
-teluk batik.. 2tahun lepas pergi
-lubuk timah (rasanya dah tutup tempat tu)
-taman botani (eco park di simpang pulai)
-tempat mandi ulu chepor (tak pernah pergi, tapi sekarang tak digalakkan pergi sana sebab katanya senang kena wabak kencing tikus)
-hospital bahagia (ha, rasanya tu yang terkenal sesangat kan)

tu je la kut yang saya tahu..senang cite sy tak layak jadi pemandu pelancong. gagal okeh nak cite bab tempat sendiri.. hehe..

* blogger warganegara malaysia 

* tiada tarikh tutup??? waa.. best la camtu.. sapa-sapa boleh je join.. jom la join sama.. boleh kita kenal-kenal.. kut-kut jiran sendiri pun berblog, kita tak tahu..hehe..

* tag :-


ok la..senang cite nak tag semua yang dah terbaca entry ni ye.. hehehe.. 

Pesanan Penaja : Siapa-siapa yang dah follow sini minta saya follow balik sila tinggalkan link blog anda ya.. untuk memudahkan saya membalas jejak.. terima kasih :)




67 comments

  1. wah... rajinnyer dier join segmen... ^_^

    ReplyDelete
  2. farah waheda :
    -tak rajin dah..join sikit2 je..hehe

    ReplyDelete
  3. yeah...perak da bezz

    kite perak kat teluk intan

    http://kisahsinenot22.blogspot.com/2013/01/segmen-saya-blogger-dari-negeri.html

    mai la jejalan sini gak yer :)

    ReplyDelete
  4. lahh..saya baru tahu akak orang perak..patutlah akak bercuti ke pangkor ye.hehe..dan saya baru nak join segmen ni. Selamat bersegmen akak.

    ReplyDelete
  5. kena tag kali kedua..hehe...
    nnt kalau rasa nak join,didiey join ye :)

    ReplyDelete
  6. akk pun org perak...nak join jugak la tp tunggu malam ni..hihi

    ReplyDelete
  7. nak join! nak nak... xde tarikh tutop kan. hehe.

    ReplyDelete
  8. tq laling..nnti eja join ye.:)

    ReplyDelete
  9. dari segmen sama. follow dari kL. follow back eh http://milikhusnahumairah.blogspot.com/2013/01/segmen-saya-blogger-dari-negeri.html

    jujur itu wajib ada pd bloggers, baru boleh jadi bloggers hebat dan dihormati. ingat k ;) salam ukhuwah.

    ReplyDelete
  10. dari segmen sama, singgah n follow :) catberrymilk.blogspot.com

    ReplyDelete
  11. Salam..^^
    Singgah dari segment yang sama..^^

    http://secretofshaila.blogspot.com/2013/01/segmen-saya-blogger-negeri.htm

    ReplyDelete
  12. nenot :
    -perak memang best.. bandaraya ipoh dah maju..ehehe

    nurul aini :
    -selaamt berblogwalking..nanti join tau.. la, selama ni ingat akk dari mana dik? hehehe

    didiey :
    -ok didiey..tiada paksaan.. :)

    dikbi kamaruddin :
    -ok kak..join sama tau.. perak kat mana tu? hehe

    maria menado :
    -jom2 join..takde tarikh tutup..hehe

    cik zaniff :
    -ok laling ku.. hihi

    cik anis :
    -tQ cik anis.. dah follow kembali.. :)

    ain dzaya :
    -hai.. :D

    miss zerocinta :
    -done follow.. :)

    husna humairah :
    -done visit & follow back.. ;)

    RadhiahIlyas ッ :
    -done visit & follow.. :)

    ReplyDelete
  13. nurul nasuha :
    -hai blogger kedah.. :)

    secret of shaila :
    -oo, shaila dari selangor rupanya.. :D

    ReplyDelete
  14. hai. kita sama :D PERAKIAN :D

    http://duniacontengansaya.blogspot.com/2013/01/segmen-saya-blogger-negeri-by-fizgraphic.html

    ReplyDelete
  15. dr bloger perak gak.. ehhe..

    ReplyDelete
  16. amalina razali :
    -tQ sudi singgah sini.. :)

    cci :
    -salam kenalan ya.. :)

    ReplyDelete
  17. azie :
    -tima kasih sudi singgah sini.. :)

    ReplyDelete
  18. Lissa belum pernah lagi pegi Perak., huhu mesti best kann.. ehe

    ReplyDelete
  19. salam alaik :) thnx singgah blog ana :P dri segmen yg same..

    ReplyDelete
  20. tq.balas kunjungan..done follow ye.
    http://miarinacomot.blogspot.com/2013/01/segmen-saya-blogger-negeri.html

    ReplyDelete
  21. hye...i blogger dr n9 singgah di sini..=)

    ReplyDelete
  22. balas kunjungan . done follow :) same le kite oghang perak jugak ni :)

    ReplyDelete
  23. Dr segmen yg sama. Dah lama follow sini!

    ReplyDelete
  24. folow blik teman owg perak gakk hihihi

    ReplyDelete
  25. Salam perkenalan, dr segment yg same.... sy sudah follow anda, mai jemput follow blog saya...

    http://cikecute.blogspot.com/2013/01/segment-saya-blogger-dari-negeri.html

    ReplyDelete
  26. Lissa Lalissa :
    -alhamdulillah..setakat akk dah duduk kat sini, best sngt.. da rezeki lebih turun la sini.. :)

    Sharifah Syahirah :
    -t@..nti kita follow awk balik ye.. :)
    perak mmg best..hihihi

    aneyz :
    -wslm.. tQ juga sudi balas knjungan ya.. :)

    miaeyna :
    -tQ..done follow back.. :)

    cikmunblogger :
    -hehe..sy di ipoh.. :)

    farisya risya :
    -waaa, jauhnya dia datang.. :)

    lieya yaya :
    -hehe..senegeri la kita ye.. ;)

    engku muzahadin :
    -tQ sudi balas knjungan.. :)

    budak kampung :
    -udoh terjah..hehe

    sheda ucu :
    -ok..boleh.. :)

    n!kEk!n :
    -salam kenalan juga.. done visit & follow.. :)

    aneyz :
    -done visit aneyz :)

    ReplyDelete
  27. mohd lokman ramli:
    -wslm..salam kenalan juga ya.. :) tima kasih sudi singgah sini.. :)

    ReplyDelete
  28. membalas kunjungan anda,, done follow..

    ReplyDelete
  29. Membalas kunjungan kembali :)

    http://fyqahismail.blogspot.com/2013/01/segmen-saya-blogger-negeri.html

    ReplyDelete
  30. dari terengganu terbang dan singgah di sini! weeeeee....

    http://dayangdeno.blogspot.com/2013/01/segmen-saya-blogger-negeri.html

    ReplyDelete
  31. nazirah :
    -tima kasih sudi singgah sini kembali.. :)

    cahaya permata :
    -tengkiu.. :) done visit ya..

    siti salihah :
    -tengkiu sudi berkunjung disini.. :)

    fyqah ismail :
    -tima kasih sudi singgah sini.. :)

    deno :
    -done visit & follow u deno.. :)

    mazliza :
    -tima kasih kak..jom join..hehe

    ReplyDelete
  32. yuhhuuuuuu org perak eh,, kmpung abah saye kat perak hehe ,,
    follow

    ReplyDelete
  33. salam kak mimie.
    balas kunjungan.
    datang sini naik kapal selam je.
    dari kltn ke perak ikut sungai Gerik. hihi.

    http://pinkuntukaku.blogspot.com/2013/01/segmen-saya-blogger-negeri.html

    ReplyDelete
  34. edohayra dr kedah dtg blas knjungan

    Teluk batik best XD

    ReplyDelete
  35. dari kedah turun ke perak... hai2..
    xpernah jln2 ipoh lagi :)

    ReplyDelete
  36. Salam sejahtera. sy dtg dr segmen yang sm. salam perkenalan.

    ReplyDelete
  37. saya penah pegi bukit merah,
    makan durian dekat bukit gantang..
    weee... Perak best :)

    http://juliajamaludin.blogspot.com/2013/01/segmen-saya-blogger-negeri.html

    ReplyDelete
  38. ASSALAMMUALAIKUM , budak kedah mai terjah blog ampa ! terjah la balik nowh :)
    http://dearbudakjahat.blogspot.com/2013/01/segmen-saya-blogger-dari-negeri.html

    ReplyDelete
  39. Hai !jom join ga gempak ni!

    http://nasuha-itsmyessay.blogspot.com/2013/01/pre-birthday-giveaway.html

    http://nasuha-itsmyessay.blogspot.com/2012/12/kawaii-giveaway-by-mimie-isha.html

    ReplyDelete
  40. oghang teluk intan dah maghi....

    akak ni asalnya kedah tapi menetap di teluk intan....

    ReplyDelete
  41. salam perkenalan. datang singgah sini kembali =)

    ReplyDelete
  42. Hallu! I dah follow youu #625. Dari segmen sama jugak! Btw, I dari sungai buloh, Selangor. :)

    ** kalau belum follow I, follow lah kalau rajin. Weeee :D

    http://randomssssss.blogspot.com/2013/01/segmen-saya-blogger-negeri.html

    ReplyDelete
  43. kunjungan balas sambil folo sini... :)

    ReplyDelete
  44. mimie..ciksu dari segmen yang sama.

    jemput singgah blog ciksu

    http://lobaksusue.blogspot.com/2013/01/segmen-saya-blogger-dari-negeri.html

    dari kedah :D

    ReplyDelete
  45. dari segmen yang sama dan dari negeri yang sama ! done follow . jemput singgah dan follow blog saya ---> http://duniahatisaya.blogspot.com/2013/01/segmen-saya-blogger-negeri.html . salam perkenalan :)

    ReplyDelete
  46. ow kak Mimi org perak rupenye ye..apa2pun cik Que join segmen sama jgak ni...^___^

    http://cikque90.blogspot.com/2013/01/segmen-saya-blogger-dari-negeri.html

    ReplyDelete
  47. Fiqa NSZ :
    -done visit fiqa kmbali.. :)

    Iqa Syafiqa :
    -perak kat mana tu? :)

    Annyss aleeya :
    -aloh3..jauh beno ye sampai pkai kapal selam.. hehehe

    ReplyDelete
  48. Edohayra :
    -hehe..pntai sini mmng best..mai la perak selalu.. :)

    Yaya larh :
    -dah terbang ke N.9 kmbali.. ;)

    thiramohamadnoor :
    -mai la turun perak jalan2 kat sini.. :)

    ReplyDelete
  49. Nasuha :
    -salam kenalan nasuha.. :)

    suka gelak :
    -durian mmng terkenal kt bukit gntang..hehe

    cik wieda :
    -wsalam.. :) terjah kembali.. :)

    ReplyDelete
  50. syah :
    -tQ for invite.. :)

    cik aichrah :
    -singgah kelantan kmbali.. :)

    mama sharidz :
    -oo..dari teluk intan..sy dari ipoh.. :)

    ReplyDelete
  51. fazi isma :
    -salam kenalan .. :)

    fatin sh :
    -done follow.. :) dari perak terjah ke sg.buluh.. :)

    kotak mancis :
    -done visit & follow ya.. #90 :)

    ReplyDelete
  52. qasehnyarania :
    -tQ ciksu mai jauh2 naa..hehe

    yana aina :
    -dari perak terbang ke melaka..hehe

    farhana masdo :
    -done follow.. #655 salam kenalan juga ya.. :)

    ReplyDelete
  53. farhana :
    -dari perak terbang ke sana..hehe

    yeen miscelivious :
    -done singgah negeri..hehe

    cik que :
    -oohh, terbang jauh suda ke sarawak..hehee

    ReplyDelete
  54. Dari selangor datang membalas kunjungan anda !

    Maaf lambat terjah sebab agak sibuk dengan final exam aritu..

    Have a nice day friend..:)

    http://uaredifferent.blogspot.com/2013/01/segmen-saya-blogger-negeri-selangor.html

    ReplyDelete
  55. nurul :
    -tima kasih nurul, dalam bz2 sempat balas knjungan.. :)

    ReplyDelete
  56. Follower awak ke 788 :)

    Salam tuan blog :D Blogger Kelantan dtg singgah sini. Saya dari segmen yang sama. Jika ada masa, meh singgah blog saya hihi. Happy blogging! ^^


    http://www.amalinalee.my/2013/01/segmen-saya-blogger-negeri.html

    ReplyDelete
  57. dari segmen yang sama . :)

    http://www.cikfie.com/2013/01/segmen-saya-blogger-negeri.html

    ReplyDelete
  58. amalinalee :
    cik fie :

    -tima kasih semua sudi singgah sini.. done visit.. "_"

    ReplyDelete
  59. salam singgah....salam muhibbah dan salam kenal....

    ReplyDelete
  60. As'salam. laa akk pn join segmn ni hehe sorrrrrry kak lambat!!! ea rse bslh plak huhuhu
    ='(

    ReplyDelete
  61. manzarina :
    -salam kenalan juga.. ;)

    izni :
    -wslm..eh, takpe2.. jgn la rasa cmtu eh.. ;)

    ReplyDelete