Today, Round In The???

Saturday 19 January 2013

assalamualaikum.. 

bertemu lagi kita harini..hehe.. lambat baru dapat online.. sebab seharian xde kat rumah..  nampak tajuk kat atas tu? bukan kemain lagi kan..ahaha.. tetiba pula kunon-kunon macam round in the world pula.. :P

eh, sebelum tu, maaf sangat-sangat pada kawan-kawan yang tinggalkan komen di shoutbox mahupun entry autopublish saya ni..saya tak inform pun yang entry tu saya autopublishkan sebab semalam taip pun dah ngantuk-ngantuk..
teringat harini online lewat, jadi saya buat la 1 entry autopublish..
jadi lambat sikit saya bagi respon..

ok, berbalik pada cite kat atas tu..harini saya pergi umah kawan abah..tak silap kat ulu sepetang kut..lupa pula tempatnya...kiranya kawan lama abah masa dia berkhidmat dalam tentera dulu..dah lama mencari, tak pasti dah bape lama.. rasanya berbelas tahun juga.. nak jadikan cerita, kan masa bulan 12,2012 haritu tak silap saya ada buat macam karnival tentera tu kan..yang kat kuala kangsar tu..

ha, abah kan pergi sama..pastu terjumpa la dengan pakcik 'S' ni..hehe, tulis nama singkatan camtu je la eh..kawan lama abah yang abah nak jumpa sangat ni pakcik 'R'.. tapi masa kat karnival tu terjumpa pakcik 'S' je.. tu pun kebetulan dan nasib terjumpa sebab pergi karnival tu..

so, masa jumpa pakcik 'S' ni, abah tanya la tentang pakcik 'R' ni ada kat mana sekarang.. so, pakcik 'S' ni cite la pasal pakcik 'R' ni.. pakcik 'R' tak dapat pergi sebab dia excident kat tempat kerja..terjatuh, pastu kena bancuhan simen panas masa penghujung okt, 2012 tu.. 
bila dah dapat tahu camtu, tentu rasa nak pergi melawat kan..lagi-lagi sebab dah lama cari..

so, tadi misinya bermula..hehe.. kami pergi 3 orng je..adik p'puan sekolah harini..ada merentas desa..jadi tak ikut..kami gerak pagi..then abah dah pakat dengan pakcik 'S' tuk jumpa kat railway taiping.. dari situ kami gerak 2 kereta.. terus pakcik 'S' bawak pergi umah pakcik 'R'.. umah pakcik 'R' kat ulu sepetang kalau tak silap..ntah la, saya pun dah lupa.. kami sampai sana maybe dalam pukul 1 ke 1 lebih, saya pun tak perasan..sembang punya sembang, pukul 4 baru gerak balik..

syok juga dengar mereka sembang.. pasal dunia tentera..i kan minat dengan kisah-kisah camtu.. :P ahaha.. maklum lah, ambik pengalaman..nanti awok pula nak tempuh kan.. ahaha.. sembang macam-macam kisah.. serius, syok je saya tengok..yela, bayangkan, kawan yang kita cari, kawan yang pernah bertugas sama, pastu jumpa balik setelah sekian lama..dah macam jejak kasih pun ada..hik3.. :p

pastu, dah syok sembang, makanya mak pun ajak la balik..yela, lama sangat dah kat umah orang kan..sebelum balik, pakcik 'S' pula ajak g umah dia.. so, kami pun singgah..umah dia kat selama..tu umah yang dia jarang-jarang balik sebab ada umah lain..makanya dia bawak pula umah dia yang lagi 1.. ntah la dah masuk taman apa saya pun tak tahu..hehehe..

pastu, sebelum nak balik tu, pakcik 'S' ajak pula pergi tempat niaga family dia..kat pasar malam  selama kut..yang dekat dengan ibu pejabat polis tu..pakcik 'S' siap bekalkan waffle ngan kaya ball lagi..hehe..rezeki..
pastu baru gerak balik sebab dah lewat petang sangat kan..

masa nak balik tu, kami follow je la pakcik 'S' ni sebab kitorang mana tahu sangat jalan-jalan kat sana..hehe..pastu katanya dekat je nak jumpa highway..so, ok je la..ikut jalan kampung.. masa on the way nak kuar tu, saya bebel-bebel juga dah kat mana kan..pastu naik confius ada kat mana..sebab tadi selama, lama-lama jumpa serdang..

setahu saya serdang bukan kat selangor ke? ahaha..nmpak sangat la tak pandai geografi ni kan..pastu sampai 1 tempat ni saya perasan dia tulis poskod kedah darul aman. aihh, saya dah berada dalam kawasan kedah? biar betul..ahaha..
mana satu yang betul ni..ahaha

bukan ke tadi saya datang dari ipoh menuju ke taiping? pastu singgah selama? pastu jumpa serdang? dan kemudian berada di sempadan kedah??? hahaha.. rupanya kat kedah pun ada nama serdang.. memang fail betul la nama-nama tempat ni kan..

then cakap kat mak, kita dari ipoh, singgah belah taiping..sekali balik ambik tol kiranya dari kedah..ahahaha..memang round in the world la kan.. eh, world?? ke perak..ahaha..
maka, terjadi la kisah dimana saya patut kata saya round in the ?? world ke..

hehhee..

4 comments

  1. hehe..saya pun kalau nama2 tempat mana hafal sangat2, lagi2 nama sama, tempat tak pernah pergi. Tanah Merah, Pasir Putih pun ada dekat Perak kan kak..saya duduk perak baru tahu..Ingatkan dekat kelantan je.

    ReplyDelete
  2. haha...byk jer tempat yg sama nama.. kadang2 konpius gak..

    ReplyDelete
  3. wah...main round2 hari ni ek...panjang perjalanan... nasib baik x merry go round...

    ReplyDelete
  4. nurul aini :
    -ha'ah..jgn terkeliru..hik3..kat perak orang kata jalan pasir putih.. :)

    dikbi kamaruddin :
    yela kak..kadang2 rasa mcm pelik kan dah berada kat mna..ahaha

    farah waheda :
    -hahaha..tu la sis, round sakan kawan abh bawak..

    ReplyDelete