Telefon dari Rebat RM 200

Wednesday 20 March 2013

assalamualaikum/salam sejahtera.. :)

tadi dah wordless..ni nak bebel-bebel pula.. suka sangat membebel kat blog ni kan.. huhuhhu..

takde la story special pun nak story kat sini.. cuma nak berkongsi cerita la tentang Rebat RM200  untuk telefon dari SKMM tu..

sebelum tu saja nak tayang sikit samsung galaxy Y dari pinjaman en.google ni kejap..
al kisahnya.. eh, saya ni kan sentiasa ada kisah-kisahnya kan..hahaha..

kisahnya saya peroleh samsung galaxy Y ni..

kerajaan kan bagi rebat untuk telefon ni RM200. mula tu saya malas nak apply.. sebabnya saya dah ada 3 telefon sebelum ni.. tapi semuaaaa telefon lama-lama yang dah xde dalam pasaran dah.. pakai pun 2 nombor je yang betul-betul aktif..yang yang tak pakai simpan buat koleksi je la..

pastu adik la ni, dia suh saya apply. saya tanya nak buat apa, dia cakap dia nak.. memula tu fikir juga banyak kali..betul ke dia nak..kang naya je aku.. -dalam hati dah terdetik camtu dah.-

actually adik saya memula tu excited nak beli fon baru..tapi kalau dia nak apply rebat ni tak lepas lagi, sebab birthday dia bulan 5 ni..so kakak dia la jadi mangsa. saya apply rebat ni 14 jan. haritu. pastu kan dia kata rebat ni kena guna dalam tempoh sebulan. so sampai 14 feb la. adik pula last-last tak sempat nak guna, nak cari kat mana kan. sebabnya dia belajar kat melaka. saya kat ipoh.

pastu saya on email. tengok tarikh rebat ni dilanjutkan balik sampai 14 april. see, dia tambah lagi 2 bulan. memang nak suh beli juga la ni kan..hahaha..
last-last adik cakap xde duit nak beli...hoooiihh, pening kakak ko tau..memang jadi mangsa ni.. haha

pastu last week adik masih dalam cuti, dia la kuar survey-survey.. saya tak suruh survey pun..cuma kebetulan dia kuar dengan kawan dia.. dia cakap cari kat ipoh prade.. sana dorang terima rebat. kalau kat Greentown Mall tak ambik walaupun kat situ bersepah jual phone.

nasib ok ada duit dalam tangan dalam Rm250. licin terus..haha.. saya ambik yang saya mampu nak bayar je. so yang ada dalam tgn Rm250. rebat Rm200. saya ambik Galaxy Y je la sebab harga kat situ Rm399. tolak dengan rebat tinggal la Rm199. TAPI... kena beli 1 no baru okeh.. yang tu cuma Rm5.. dan kena Topup Rm30 terus!.. haa, dari Rm199 ditambah dengan Rm35 so saya kena bayar Rm234. kalau tempat lain saya tak tau la pula..rasanya sama kut kan?

saya beli dalam kedai maxis.. tu je yang terperasan..
kenapa kena beli no baru? sebab no baru tu dia nak daftarkan dengan SKMM tu.. sebab kita beli fon guna rebat. kerana adik yang ku sayang, terus kakakmu kena berkorban duit nak beli barang kawin dapat fon baru.. :p

kalau bukan kerana rebat tu, saya pun tak pakai fon baru.. saya pakai nokia 6120c je.. yang dah berkhidmat dengan saya selama 5tahun. saya ni jenis sayang nak tukar-tukar fon.. pakai je apa yang ada.. *waaah, ayat macam pasrah!* haha

dek kerana takut nama blacklist sebab dah minta rebat tu tapi tak guna, saya berkorban juga la beli fon tu.. pastu yang kelakar nya, mak sebelum ni pernah cakap, 'ko beli la telefon yang ada GPS... hahaa..mak..mak.. sebab apa tau? saya ni kan jenis lambat pickup bab-bab tempat, so mak nak la saya ada semua tu..then adik saya yang sekolah pun pakai fon touch. adik yang masuk tentera tu lagi la.. jangan cakap..yang tu maju lebihh sikit..hehe..kakak dia je mundur..

pastu masa esoknya cakap kat mak pasal fon ni.. 'mak, akk dah beli dah telefon baru.. kan mak nak akk beli fon ada GPS..jadi akk tunaikan la permintaan mak tu..fon ni ada GPS.. :p  *gaya jakun pun ada* 
haha.. see, siap turuti lagi permintaan mak.. huahaha..
tapi saya tak la bawak pergi kerja fon tu.. sebab no tu saya x inform pun kat kawan-kawan. then saya ni kan kadang ganas.. kang jatuh sana, jatuh sini, jap je benggong fon tu..hihihi..

rasanya korang yang terima rebat tu mesti beli fon lagi canggih-canggih kan.. :)

*tak semua fon yang canggih-canggih tu terpilih untuk dibeli menggunakan rebat RM200 tu ye.. *




15 comments

  1. AJ tak guna lagi.....
    Banyak yang mintak daftar postpaid kat KL ni..
    So taknaklah AJ..
    Kalau beli sim je takpe..

    ReplyDelete
  2. panjang gila cte akq..smpai habis sy bce.hehe..sy pkai fon samsung chat berapa enth.nama je chat tp nk connect ngn wifi pun xdpt..haha :p

    ReplyDelete
  3. ayuejean AJ :
    -oo..yeke..kita tnya juga, kalau nak pkai no sendiri blh tak..dia kata blh, tapi kena tukar jadi postpaid..kita xnak..leceh..
    so, beli sim je la senang kan..

    aku anis :
    -hehe..akk kalau bercerita mmng pnjng.. sebab nak cite jgn tergntung2..hihihi
    nsib akk xambik samsung chat..mcm mna nak chat kalau tak boleh connected..??

    ReplyDelete
  4. same goes to me xsuka tukar2 phone
    tapi ok la tu rezeki dapat phone baru ;)

    ReplyDelete
  5. noen :
    -yela kak..merasa la skit kan..hehehe

    ReplyDelete
  6. haha..jadi la..dari xde.Noor pun sama..adik2 lagi advance..diorg dah guna hp touch2 ni.akak dia je ktggalan.tp xpe la,diorang guna pakai duit sndiri.nasib ade rebet ni.bleh gk merasa pakai smartfon.!

    ReplyDelete
  7. noor :
    -sama la macam saya..hehe..adik pun pkai duit sndiri..kkak dorang ni fkir mcm2 dgn duit tu..tu yng tak terbeli2.. syukur ada rebat..merasa la jgk..hehe

    ReplyDelete
  8. cam best la..
    untung ada rebat kan!

    ReplyDelete
  9. zaza nizam :
    -best kalau poket penuh kak..hehe
    untung sapa2 yng boleh dapat.. :)

    ReplyDelete
  10. oklah tuh....makin hari makin canggih...aku sblom neh pakai 3310 nokia stok balin anjing je org kate...tapi,kalau dulu nak beli enset camtuh pon mahal...skunk neh maen baling-baling je....pasal dah nazak baru sku tukar yg baru...belajar mende yang baru...sronok tau!!!

    ReplyDelete
  11. bestnyer dah ckup umur boleh apply :D

    ReplyDelete
  12. kakak yang baik mimi ni..:) kak intan nak bertuukar jd adik mimi jugaklah..hehe:P

    ReplyDelete
  13. pheonix :
    -teknologi mkin canggih..tapi saya belum blh terkejar ke arah tu..hehe
    tahu xpe..sya dulu ayh beli Rm250 pun dah rasa mcm mhal sesangat.. sesekali tukar takpe..jgn selalu..bnkrap nti..hehhe

    ct siti :
    -boleh je ct.. :) nti aplly laa.. :)

    intanfirdaus247 :
    -hahaha..mcm tak lepas je kak intan nak bertukar jadi adk sy..hahha.. :p

    ReplyDelete
  14. waaa..akhirnya, akak mohon juga.. Best tu. hehe..kelakar mak akak..terbaiklah.

    ReplyDelete
  15. nurul aini :
    -akk mohon memula bkn tuk akk..adk yang nak..last2 akk yang kena balik.. hehehe
    mak akk tu biasa la..dia tgk akk ni jenis slow skit bab2 bnda cnggih ni..hihih

    ReplyDelete