Review : Outdoor PhotoShoot

Monday 25 November 2013

Assalamualaikum, selamat pagi..

nak review lagi boleh.. asik la review.. ntah bila nak habis kan.. hehehe.. tunggu ada bby dalam tummy kut baru nak habis.. ;)
okay-okay.. niat nak tempek gambar sebenarnya.. nak review pun bahan bukannya ada sangat kan..

ni pun hasil tangkapan sikit-sikit je dari camera sendiri. jurukamera free pun tak larat nak ikut sama.. jadinya ni je la gambar yang ada masa outdoor.. tapi kat OP insyaAllah banyak.. coz kami berdua naik lembik dah nak ambik gambar..hehe


baru nak start panas enjin. hehe.. saya kekok sebenarnya nak posing time outdoor. mula-mula je la rasa camtu.. tak tahu la napa. kebetulan masa saya buat outdoor kat sana, ada lebih kurang kat 5 pasangan pengantin juga.. wow!.. hari orang kawin juga rupanya tarikh kawin saya ni.. hehe

actually haritu ada yang tanya panas ke tak pakai songket ni kan? haaa, meh nak bagitahu.. panas giler okeh!.. haha.. dah la baju ni baju baru. saya orang first pakai, tak silap baju ni tak dan cuci pun.. bayangkan la macam mana.. bukan kemain menitik-nitik peluh tau..

masa ngah sanding, dengan kalut macam-macam, saya siap pot pet lagi.. nak kipaaaaaaaassss... panaaaaasss.. haha.. kelakar betul.. cik min maya, ingat tak saat saya minta dikipas.. haha.. 

dah la kat luar ada kipas, sekali dorang yang lain yang berkipas.. saya kepanasan.. memang kelakar la hai time tu.. nangis mak jemah!..


Mr. Arrogant saya!.. haha..  arrogant la sangat kan.. cun betul heroin dia.. hahaha.. kenapa la saya cun sangat ni.. macam tak caya je tengok muka sendiri.. huahaha.. *jangan muntah dengan statement ni eh.. :P

time ni photografer cakap, 'akk ngan abg buat gaya mr.arrogant eh'.. saya 'haaaa, mr. arrogant??? macam mana? akk tak tengok pun cite tu'.. haahaa.. 

sekali..



ni bukan gimik konon-konon ada boyfriend lama call ye.. haha.. ni jawab call betul-betul.. ada kisahnya.. tak tahu saya nak luah macam mana sebenar perasaan saya time tu..

actually adik kat umah telefon. katanya ada kawan blog datang. saya dah terkedu. yela, tak terlintas sapa kawan tu. sebab dah petang kan.. sedih tau tak dapat jumpa..

korang tahu sapa yang datang time tu? En.Phoenix yang datang!.. serius, rasa nak balik je time tu... nak jumpa kawan blog saya yang datang dari jauh.. memang sangat-sangat terkilan.. en.pheonix, kalau awak gtahu kita awak on the way sekalipun, kita sanggup tunggu tau..

rasa nak nangis time tu.. kalau awk datang ada transport sendiri, memang nak jmpa kat memana.. nak suh adik bawakkan, dia pula busy.. adik yang tentera tu dia follow saya tuk outdoor.. memang terkilan sangat2.. sedih..

nanti kalau awak baca blog kita ni, kita nak minta maaf sangat2 tau.. bukan tak nak jumpa awk.. mak kita ada cerita awak ni orangnya macam mana.. sanggup datang sebab nak bagi hadiah.. Ya Allah.. saya betul2 terharu.. nanti datang la perak lagi eh.. sebelum saya pindah ikut suami.. boleh la jumpa.. :') boleh jumpa husband kita sekali.. hope ikatan persahabatan kita tak putus ye..


cari mood nak senyum lepas kejadian itu.. hehe.. tak sangka dapat juga gambar camni... hehe.. photografer saya ni banyak idea juga saya tengok.. ok la kan.. saya suka, sampai naik lelah dibuatnya..hehe

selalu tengok gambar orang je.. sekarang dapat pada diri sendiri.. thank's to my adek coz ada kenangan ngan gambar camni..


nak bergambar bertentangan mata adalah sangat susah bagi diri saya.. hehe.. susah sangat tau.. dengan nak tahan senyum lagi.. :P even tu suami sendiri.. saya tak biasa, sebab tu la orang suh pandang suami sendiri, mata kalih ke lain.. untuk 5minit tu okey lagi.. bila suh tahan pandangan tu, memang tak la.. :P

tengok la lirik mata saya tu kemana.. en.suami dah senyum-senyum, saya tak mampu nak tahan pandangan tu, last-last pandang je la ke lain.. ;P

nampak sangat en.suami tak ready.. time ni saya dah xleh nak pandang-pandang dah.. biar la kalih ke lain.. i is pemalu.. hehehe.. :P



okeh, ni gambar last yang ada dalam simpanan kamera sendiri.. hehehe.. adik dah give up nak follow.. penat kan.. last-last dorang dating berdua.. ok la, ok laa, kita kasi can kat adik juga ye.. dah la tak berbayar, nak suruh follow sampai ke lubang cacing.. memang tak la kan.. hehe

kasi rehat kat adik.. xpe.. nasib akk ko sporting.. :P hihi..

ok la.. ni je la gambar outdoor saya yang ada.. tak banyak pun.. buat en.suami, kalau terselak blog ni, jangan mara ye sya letak gambar ni.. tuk review pada kawan-kawan je.. mana tahu, ada inspirasi kat dorang.. ehhh.. ;-)

mekasih kat korang juga yang sudi singgah baca & komen.. pasni masuk entry majlis kat melaka pula.. ^_*

Location : Taman DR, Ipoh..

24 comments

  1. pemalu hek ??? hehee .. lahai macam rugik taleh jumpa kwn blogger .. tappa .. nnty mgkn .. :))

    ReplyDelete
  2. Malu2 gtu..hihi.. Biasa la pngtin bru...

    ReplyDelete
  3. amboeh malu malu eh..hehe....selamat penganti baru mimie dan pasangan!

    ReplyDelete
  4. alololo...suwitnyaaaa kapel nie...hehehe..

    ReplyDelete
  5. alahai comeynye mimie...........mmg cantek sangat ...
    penatkan...azie time outdoor memang dah taklarat tapi kuatkan diri jugaklah...bukan selalu pon hehe

    ReplyDelete
  6. Mimie amik gmbar kat tmn dr ke ni mimie..bju songket ni cantik ok...

    ReplyDelete
  7. Sweetnya pengantin baru..
    semoga berkekalan hingga ke akhir hayat..

    ReplyDelete
  8. ala,tak da jodoh nk jumpa la tu.tp ttap rasa bersalah kan..

    lepas ni mie stay mana

    ReplyDelete
  9. lama tak pi Tmn Dr....dulu2 takdenya outdoor photography..huhu

    ReplyDelete
  10. heeee....mr.arrogant sangat:)

    ReplyDelete
  11. waaa..posing bagai hehhe seronoknya mereka :)

    ReplyDelete
  12. comei jer..suke tengok gamba org kawen..nanti upload la lagi..:)

    ReplyDelete
  13. Hihi eka nanti pun tak tau la cmne. misti malu2 cmni. hahahaha...

    eka segan nak tatap muka orang lama2 hehehh

    ReplyDelete
  14. cantik..suka tengok gambar orang kawin gak...tunjuk lah lagi gambar...btw,selamat pengantin baru yea...semoga kekal bahagia hingga ke akhir nyawa...

    ReplyDelete
  15. hahaha...comel dan sweet sahaja pasangan pengantin baru nie..^^

    ReplyDelete
  16. Suka gmbr spontan2x ni...hihihi

    ReplyDelete
  17. jadi kenangan terindah pada anak cucu nanti ...

    ReplyDelete
  18. Tahniah mimi dan suami,maaflah kak nurul xleh buka blog mimi nie kat opis,klu ada kesempatan online kat rumah baru buka,tu yg lama x menjengguk di sini.Kat Melaka tu kat mana?

    ReplyDelete
  19. tapi memang panas pun kan puan mimie hehehe

    ReplyDelete
  20. amboi...hihi...
    untungnya...kalau akak datang datang kan best...huhu....teruja tau :)

    ReplyDelete
  21. Cantik! Sronoknya photo shoot gini, walaupun panas, kena steady je la untuk gambar cantik ;)

    ReplyDelete
  22. slm....thanx selitkan citer neh skalik...aku pon x expect nak datang coz aku punye tuor guide x dapat cuti....yang penting akuh dah puas hati dapat tunaikan janji aku kat ko untuk datang sane time ko kawen....mungkin x der jodoh nak jumpe time tuh...aku redha jer....x sangka agak lambat aku datang sebab x penah pegi perak...huhuhuh!!!!n'way....thanx ya...jan risau...semoga persahabatan kite makin erat.....huhuhuhuhhh!!!!

    ReplyDelete