Cuba Untuk Memahami

Saturday 25 October 2014

Assalamualaikum.. Salam Sejahtera..

Salam Maal Hijrah buat semua yang beragama islam.

Alhamdulillah.. Di tahun baru islam ni kehidupan saya 100% berubah setelah kelahiran zahra khadijah. Allah, Tuhan saja yang tahu macam mana ragamnya.

Masa mula mula kelahirannya saya akui banyak benda yang kita tak tahu. Ragam tidonya la terutamanya. Malam memang berjaga. Siang cukup tidonya.



Saya pula sejak zahra lahir rasa kekok pula nak cover tido waktu siang. Kadang tak ngantuk. Jadi macam mana nak tido kan? Pernah juga la 1 ketika, saya letih tak cukup tido malam, siang pula tak tido, bangun pagi rasa mara.

Bebel juga la kat zahra ni. Bebel manja gitu, tapi macam tegas. Mungkin sebab saya ni ada masa garang, jadi dengan anak kecik pun terlepas sama. Mak la yang banyak pujuk. Yela, kalau kita dah letih, dengan sesapa pun boleh terlepas perasaan tu kan?

Bila Mak kata ' jangan mara dia.. Dia kecik lagi.. Dia tak tahu apa apa pun ' terus saya macam tersedar.. Ya Allah.. Zahra pula terkebil kebil tengok saya.. Start dari tu saya belajar ikut rentak dia. Dari sehari ke sehari.

Tapi bila tengok dia waktu tido, Allah kesian rasanya.. Tenang je rasa perasaan ni.. Patutnya saya bersyukur diberi peluang rasai semua ni. Rasai peluang macam mana mak kita dulu jaga kita dari lahir..



14 comments

  1. baru tase pengorbanan mak kite mase besarkan kite dulu kn mimie..
    hmmm smoga dpt jaga zahra sebaiknye...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Amin.. Mudah mudahan.. Lepas ni turn ayu pula merasa jaga bby mcm mna.. :)

      Delete
    2. Tibe2 rase takott plak.. heheheh

      Delete
  2. Betul. Kene bljr bersabar. Welcome to parenthood. :)

    ReplyDelete
  3. Bykkn besbr ya mimie..brruah taw mimie dpt jdi seorg ibu.x smua org dpt mrasainya

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alhamdulillah.. Lpas ni turn lya pula.. Sabar ye menanti rezeki dari Allah ni.. :)

      Delete
  4. alhamdulilah diberi tnggungjawab dgn adanya c kecil ni mmg kita kena berubah..kan..smoga dipermudahkan mnjdi ibu yg terbaik tuk zahra

    ReplyDelete
  5. Ada anak ni banyak mengajar erti kesabaran dan tanggungjawab. Mula-mula memang kekok, lama-lama nanti dia tidur pun kita tak senang duduk. Sunyi jer..

    ReplyDelete
  6. Mmg gtu.. Lma2 seronok... Bahkn rindu nk ada ank kcil lagi nnt...

    ReplyDelete
  7. Tu la. Tgok gaya baby dlm perut ayu pun mcm aktif wktu malam. Hehe. Xpela. Nnt zahra da besar, awak mesti rindu saat ni

    ReplyDelete
  8. itu la dugaan membesarkan anak kan mimie.. semoga mimie terus tabah...sementara nak biasa jer tue..nnti lama2 okey la..=D

    ReplyDelete
  9. betul. tu mimie.
    ciksu pon selalu nengok time anak lena.rasa sebak, kesian sume ada la. kejap je dh nk masuk 3 bulan

    ReplyDelete
  10. Saya suka pegang tangan baby. Lepas tu dye genggam balik. Best.

    ReplyDelete