Besar Dah Adik Saya Ni !

Monday 9 March 2015

Assalamualaikum.. hai semua..

Sekarang ni blog pun dah tak tentu masa nak diupdate. Sedih. Nak blogwalking apatah lagi. Buat entry draf di word. Then baru copy masuk di blog. Tu je la cara yang boleh. Sementara Zahra lena @ ada free time sesikit, janji ada juga cerita baru boleh dikarang.

Cerita sabtu lepas ni. baru 2 hari lepas. Adik singgah dari ipoh. Dia nak ke kem di kluang sebab ada kursus medic selama sebulan setengah. Adik sorang je. Wakil dari kem lipis kut. Kadang rasa macam tak percaya adik saya dah besar ni. Tahun ni dah 25tahun. Allah, kejap je rasa.

Zahra dan pkngah hakiim

Dah boleh kawin dah pun. Tapi selagi kewangan tak cukup, jangan kawin lagi tau. Hahaha.. tunggu segalanya stabil. Ehhhh, bukan nak story pasal kawin-kawin. Kisahnya adik saya dari ipoh, singgah semalam kat gemas, sebab nak jalan ke kluang tu kalau direct dari ipoh confirm la letih kan? Nasib ada gemas sebagai persinggahan gitu.

Adik drive sorang je dari ipoh sampai ke kluang tu. Kadang terfikir juga, berani ke adik aku ni drive sorang sorang. Ehhhh, risau tu dah sememangnya la kan? Mau tak risau. Even adik dah besar panjang, sebagai seorang kakak, saya tetap risau.

Alhamdulillah, semalam msg dia juga dah jumpa belum kem nya. Dah sampai sana ke belum. Sepanjang dia drive ke sana, hati ni nervous je. Sangat-sangat tau. Perkara yang saya terfikir, kang sesat ke camne!.. haha..

Maklum la, kalau saya gitu la yang terfikirnya. Tak berani nak jalan jauh sorang-sorang. Tapi kalau dah terdesak, mungkin boleh kut, kan.. kan..
Tapi saya tengok sejak adik masuk tentera ni, sejak operasi sana sini, Alhamdulillah, dia semakin berani. Bukanlah sebelum ni tak berani tau, tapi saya tak pernah tengok dia ke sana sini seorang diri, drive sorang-sorang.

Alhamdulillah.. bila dia bagitahu dah sampai, legaaaaaaaaaa sangat tau. Tapi 1 perkara je yang saya teringin..

V
V
V
V
V
V
V
v



Saya nakkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk sangat turun kluang. Ya Allah.. rindu kut dengan kluang. Dah 18tahun tinggalkan kluang. Adik saya siap cakap nanti boleh la jalan-jalan kat sana sebab dah banyak perubahan. Ehhhh, nak suh adik whatsApp gambar la nanti.. hihihihik..



Pppssssttt : dulu abah bertugas kat kem mahkota kluang. Kini adik saya pula jejak kaki kat sana. Alhamdulillah. Keluarga tentera saya. J

12 comments

  1. mmg trun temurun tentera nih.. hihi..

    ReplyDelete
  2. Bila join tentera byk develop sikap positif cthnya mcm tu lah sifat berani..

    ReplyDelete
  3. same umo ngn adk bongsu saye..
    25 taon jgk..
    :D

    ReplyDelete
  4. wahhhh...memang berdarah tentera yer family mimie nie...hihihi

    ReplyDelete
  5. besar dah adik dia. xlama lg dia ckp kat mimie dia nak kawen. time tu lagilah rasa betapa besarnya adik tu. hehe

    ReplyDelete
  6. turun menurun ini family tentera,lpas ini turn zahra pulak hihi


    ** comeynya zahra**

    ReplyDelete
  7. alhamdulillah
    seronok tgk kan..
    nanti pergi la bawa zahra jenjalan..

    ReplyDelete
  8. xper...berblog tu sambil2 saja,yg penting keluarga dulu.biasalah bila dh ada keluarga sendiri kan?cute baby ;)

    ReplyDelete
  9. ha a.. dah beso adik mimi.. rasa macam pernah tengok adik mimi masa dtg umah mimi dulu.. masa tu dia budak lagi kot.. err.. yeke?

    ReplyDelete
  10. Assalam sya,
    waaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
    adikmu soldier he3

    ReplyDelete
  11. Baru2 ni tgk adik pun iha cakap benda yg sama jgk.. 'besar dah rupanya adik aku', yg kat otak selama ni set dia jadi budak tadika je, hehe..

    ReplyDelete