Jom Ubah NEGATIF jadi POSITIF!

Friday 30 September 2016


Jom Ubah NEGATIF jadi POSITIF!


Assalamualaikum.. Selamat Pagi. Harini saya nak share 1 MOTIVASI diri yang sangat menarik pada pembacaan saya. Jom kita sama-sama tukarkan mindset dan kata-kata bicara kita dari NEGATIF kepada POSITIF 😍

1.🚫Negatif : Aku takde duit nak berniaga. 😫
✔ Ubah      :  Sebab aku takde duit lah aku mesti berniaga. 😃

2.🚫Negatif :  Aku mana ada bakat berniaga. 😟
✔Ubah.      :  Aku mesti cari seseorang untuk belajar berniaga. 

3.🚫Negatif : Keluarga aku mana ada berniaga. 😣
✔Ubah :  Aku mesti jadi contoh kepada keluarga aku untuk berniaga. 😉

4.🚫Negatif: Aku mana ada masa nak  berniaga. Selalu sibuk.
✔Ubah  :  Aku mesti belajar urus masa. 24 jam cukup jika bijak uruskan masa.

5.🚫Negatif  :  Aku takut gagal, tak laku dan malu ☺
✔Ubah  :  Apa yang aku dapat jika aku takut & malu? Tak dapat apa pun. Buat je.

6.🚫 Negatif  :  Aku takut sombong bila kaya.
✔Ubah  :  Ramai juga orang miskin yang sombong. Aku kaya aku tidak menyusahkan sesiapa. Aku boleh bantu orang yang memerlukan.

7.🚫Negatif : Aku banyak hutang.
✔Ubah  :  Sebab banyak hutang lah aku mesti berjaya dalam bisnes. Keuntungan bisnes boleh bayar hutang dengan lebih cepat.

8.🚫Negatif  :  Aku belum bersedia. Ilmu & pengalaman takde.
✔Ubah  :  Aku mesti bertindak sekarang. Ilmu & pengalaman pasti ada.

9.🚫Negatif : Bila masa sesuai untuk berniaga?
✔Ubah  :  Sekarang masa sesuai untuk bermula. Ya. Sekarang! Bukan esok. In Syaa ALLAH. Aamiin.

Jom Ubah !

In shaa Allah.. saya akan terus kan usaha saya lagi selepas ini jika diizinkan. Saya ingin terus berubah dan berusaha untuk menjadi lebih Baik lagi.☺☺



Info : whatsApp

2 comments

  1. Siapa nak tolong kalau sendiri tak usaha kan dik..hihi..salam jumaat

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ye Kak. Btl. Kna mulakan dr diri sendiri. ☺
      Dalam jumaat Kak..

      Delete